تلفن: 07136341807 - 09354167938

راهنمای جامع کوچک سازی، آپلود و ارسال فایل های حجیم جهت ترجمه صوت و تبدیل صدای فیلم به متن

زمان مطالعه 3 دقیقه

فایل ها را می توانید از طریق اینترنت، CD، DVD، پست، پیک مراجعه ی حضوری یا هر روش دیگری ارسال کنید ولی بهره گیری از فناوری های نوین مثل اینترنت در اولویت است. ضمناً اگر آپلود فایل های حجیم برایتان امکان پذیر باشد، ما امکان دانلود فایل با هر حجمی را داریم ولی توضیحاتی که در زیر راجع به روش کوچک سازی فایل ها داده شده می تواند به ارسال و دریافت سریعتر و آسانتر آنها کمک نماید.

  1. فایل های کوچکتر از 25 مگابایت را می توان به ایمیل ضمیمه نمود. در مورد جیمیل (GMail) امکان ضمیمه کردن بیش از 25 مگابایت را هم دارید. موقعی که فایل بزرگتر از 25 مگابایت را به جیمیل Attach کنید خودبخود آن فایل به گوگل درایو منتقل می گردد و لینک دانلودش در متن ایمیل شما ظاهر می شود که با ایمیل می فرستید.
  2. چنانچه با جیمیل راحت نباشید فایل هایی تا 500 مگابایت را می توانید طبق توضیحاتی که در ادامه آمده، روی یک آپلودسنتر یعنی مرکز بارگذاری فایل مثل picofile.com آپلود کنید. به جای پیکوفایل می توانید از سایت هایی مثل wikisend.com یا uploadmb.com کمک بگیرید. محدودیت ارسال فایل با ویکیسند و آپلود ام.بی. حدود 100 مگابایت است. راهنمای صوتی-تصویری روش استفاده از آپلودسنتر در زیر قابل دانلود می باشد.
  3. برای پروژه های حجیم و همکاری های طولانی مدت می توان از راهکارهای حرفه ای تری مثل اشتراک گذاری یک پوشه در Dropbox یا Google Drive و یا دریافت FTP از نوپندار بهره برد. روش کلی به این صورت است که یک پوشه یعنی folder روی رایانه ی شما را با هم به اشتراک می گذاریم. هر فایلی که شما در آن پوشه کپی/پیست کنید خودبخود در کامپیوتر ما هم ظاهر می شود. توضیحات بیشتر را تلفنی بپرسید. راهنمای تصویری استفاده از FTP نیز در زیر قابل دانلود است.
  4. در تمام حالت های بالا، می توان با نرم افزار Jet Audio یا نرم افزارهای مشابه، طوری فایل را کوچک کرد که بدون افت کیفیت، حجمش چندین برابر کاهش یابد، مثلاً فایل 2 ساعته به جای 200 مگابایت، حدود 50 مگابایت شود و به راحتی ارسال کنیم. هرگز با استفاده از روش های غیراستاندارد، کیفیت فایل صوتی را فدای کوچک سازی آن ننمایید. راهنمای صوتی-تصویری انجام این کار در زیر قابل دانلود است.
  5. اگر سرعت اینترنت یا شرایط مکانی شما اجازه ی انجام هیچ یک از موارد فوق را نمی دهد، فایل را با CD یا DVD یا Flash Memory بفرستید.

دانلود نرم افزار جت آدیو و سه فایل راهنمای صوتی-تصویری در قالب یک فایل

[download id=”35″]
تذکر: جت آدیو نسخه 6 که در فایل ضمیمه وجود دارد امکان تبدیل فایل های صوتی شما را به MP3 و MP3 Pro دارا می باشد ولی اکثر نسخه های جت آدیو که روی کامپیوتر خودتان نصب هستند این قابلیت را ندارند چون نسخه ی حرفه ای نیستند. نیازی به جت آدیو ورژن 7 یا 8 نخواهید داشت ولی اگر خواستید ورزن های جدید را نصب کنید بهتر است ابتدا نسخه 6 که در ضمیمه آمده است را نصب نمایید و سپس اقدام به نصب نسخه ی جدیدتر کنید تا امکان تبدیل به MP3 نیز به آنها اضافه شود.

روش ارسال فایل با آپلودسنتر

  1. به یکی از سایت های آپلودسنتر مثل picofile.com یا wikisend.com یا uploadmb.com می رویم. گاهی یکی از آنها Errorمی دهد یا درست کار نمی کند و مجبور می شویم از دیگری بهره بگیریم. پیکوفایل کمتر از دو تای دیگر ارور می دهد و فایل هایی تا 500 مگابایت را می پذیرد ولی ویکیسند و آپلود ام.بی. فایل هایی تا 100 مگابایت را قبول می کنند.
  2. گزینه ی Browse یا Choose File را می زنیم و فایل خود را از کامپیوترمان انتخاب می نماییم.
  3. گزینه ی Upload را می زنیم و شروع به آپلود فایل می کند.
  4. درصد کم کم پر می شود تا به 100 درصد برسد. اگر اینترنت در وسط کار، یک لحظه قطع و وصل شود پیغام خطا می دهد و باید مراحل دوباره انجام گیرد. چنانچه پیش از شروع کار پیغام خطا داد به سراغ آپلودسنتر دیگری می رویم.
  5. وقتی 100% شد چند لینک به ما می دهد که با هیچ کدام کاری نداریم به جز یکی که کنارش نوشته Download Link یا Direct Link که همان لینک دانلود است. لینک دانلود را به صورت کامل کپی و در متن ایمیل خود، Paste می کنیم. وقتی آن لینک را برای ما بفرستید روی لینک کلیک می نماییم و فایل را می گیریم.
  6. محل این فایل محرمانه است و کسی با سرچ گوگل یا روش های دیگر امکان یافتن فایل شما را نخواهد داشت. بعد از یک یا دو هفته، خودبخود از اینترنت حذف می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو